sobota, 20 kwietnia 2013

Brodetto-zupa rybna z pomidorami

To nie jest klasyczne włoskie brodetto, bo brakuje w nim małż i kalmarów, ale cała reszta się zgadza. W sezonie warto ją robić ze świeżych pomidorów. To, co teraz jest w sklepach, na pomidory tylko wygląda i czasami woła o pomstę do nieba, bo nie smakuje nawet jak powietrze. Wykorzystałam więc pomidory bez skórki w puszce (tak zwana pulpa).
Lekka, aromatyczna i smaczna zupka. Gotowałam ją po raz pierwszy, ale zdecydowanie nie ostatni! Czy jeśli napiszę, że zupa rybna skradła mi serce, będziecie się ze mnie śmiać?:)

Brodetto-zupa rybna z pomidorami

pół kg filetów z ryb morskich
sok z połówki cytryny
puszka pomidorów bez skórki
2 cebule
2 ząbki czosnku
łyżeczka oliwy
kilka listków świeżej bazylii 
sól, pieprz i ostra papryka do smaku
łyżeczka śmietany na talerz
natka do posypania

Filety kroimy na kostki ok 2 cm, posypujemy solą i pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny i wstawiamy na pół godziny do lodówki.
Cebulę kroimy w niewielką kosteczką, czosnek rozcieramy lub wyciskamy przez praskę. Podgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulę i czosnek do lekkiego zrumienienia. Dodajemy pulpę (pomidory kroimy w kostkę) i podsmażamy razem 5-10 minut. Przekładamy pomidory do garnka, dodajemy litr wody, sól, pieprz i paprykę i gotujemy 40 minut na niewielkim ogniu.
Dodajemy rybę i posiekane listki bazyli. Gotujemy jeszcze 15 minut. Czas na ostateczne doprawienie - brodetto powinno być lekko pikantne
Zupkę rozlewamy do talerzy, nakładamy łyżeczkę śmietany i posypujemy posiekaną natką pietruszki.
Smacznego:)

Wersja na speedcooka:
pół kg filetów z ryb morskich
sok z połówki cytryny
puszka pomidorów bez skórki
2 cebule
2 ząbki czosnku
łyżeczka oliwy
kilka listków świeżej bazylii 
sól, pieprz i ostra papryka do smaku
łyżeczka śmietany na talerz
natka do posypania

Filety kroimy na kostki ok 2 cm, posypujemy solą i pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny i wstawiamy na pół godziny do lodówki.
Cebulę kroimy w niewielką kosteczką, czosnek rozcieramy lub wyciskamy przez praskę. Podgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulę i czosnek do lekkiego zrumienienia. Dodajemy pulpę (pomidory kroimy w kostkę) i podsmażamy razem 5-10 minut. Przekładamy masę pomidorową do naczynia miksującego, dodajemy wodę i gotujemy: obroty 0, temperatura gotowanie, czas 55 minut. Na 15 minut przed końcem dodajemy rybę i posiekane listki bazylii.
Czas na ostateczne doprawienie - brodetto powinno być lekko pikantne
Zupkę rozlewamy do talerzy, nakładamy łyżeczkę śmietany i posypujemy posiekaną natką pietruszki.
Smacznego:)


6 komentarzy:

  1. ROBIE!!! Niech no tylko do sklepu z tej swojej wsi trafie;). Ach te Twoje przepisy...codziennie wieczorem wgapiam sie w to i tak zaluje, ze mnie u Ciebie nie ma...Moja mama czesto gotuje zupe rybna, albo flaczki z kalmarow - ubostwiam je!!!Bartek nie znosi gotowanej ryby, ale to chyba z krnabrnosci, bo nigdy nie widzialam, zeby ja jadl, czy probowal nawet;). Milego wieczoru, Kochana:***(a co ja teraz zjem, zeby ukoic zmysly...;)))???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, moja Mama ma to samo, co Bartek:) Dziś wypytywała (jak to Mama), co jadłam (między wierszami: czy jadłam) i jak powiedziałam, że zupę rybną, oczywiście usłyszałam, że ona nie lubi. "Jadłaś?"-pytam. "No co ty! Dla mnie ryba musi być w panierce. W zupie jakoś nie przystoi":)
      A Ty co do sklepu będziesz jechać?! Do mnie prosto:)

      Usuń
  2. Pięknie wygląda. Musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna zupa, nigdy nie jadłam zupy rybnej bardzo jestem ciekawa jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...