środa, 29 sierpnia 2012

Flaczki z kurczaka

Kolejny przepis z książki Aliny Stradeckiej "Kuchnia na każdą kieszeń. Zupy, dania główne, desery". Tym razem zupa. Muszę powiedzieć, że zaskoczyła mnie nie tylko smakiem, ale i prostotą. I co jeszcze: zgodnie z tytułem, to naprawdę zupa na każdą kieszeń. Mało konsumentów mam w domu, więc ugotowałam z jednego udka i jednego podudzia, jednej marchewki, jednej pietruszki, 1/4 selera, połówki pora plus przyprawy. Wyszły 4 porcje. Policzyłam koszt, a jakże:) Wyszło mi około 1,50 zł za porcję. Ile kosztuje zupa w restauracji?
Moje jedyne odstępstwa od przepisu: nie dodałam vegety, bo preferuję pieprz, ziele angielskie i listek laurowy w rosole. I nie zrobiłam zasmażki, bo wolę lekkie zupy.
Jeżeli lubicie smak flaczków, ale bez flaczków, gorąco polecam:)

Flaczki z kurczaka
300 g udek
porcja włoszczyzny
łyżka vegety (u mnie ziele angielskie, pieprz i listek laurowy i sól oczywiście)
2 łyżki majeranku
szczypta mielonej gałki muszkatułowej
szczypta sproszkowanego imbiru
zasmażka (której nie robiłam): 2 łyżki masła i 2 łyżki mąki
pieprz do smaku

Udka zalewamy wrzątkiem, dodajemy vegetę (lub jak wyżej) i gotujemy rosół na wolnym ogniu około 40 minut. Włoszczyznę ścieramy na dużych oczkach, dodajemy do rosołu i gotujemy kolejne 15 minut. Wyjmujemy udka, oddzielamy od kości i kroimy mięso w paski wzdłuż włókien (ja je po prostu porwałam). Wrzucamy z powrotem do rosołu, dodajemy gałkę, imbir i majeranek, dosmaczamy solą i pieprzem.
Dla fascynatów zasmażki: na patelni rumienimy mąkę, dodajemy masło ciągle mieszając do rozpuszczenia, dodajemy odrobinę rosołu i rozcieramy do pozbycia się grudek. Dodajemy do wrzącego rosołu, zagotowujemy i gotowe.
Smacznego:)


4 komentarze:

  1. Robie podobne flaki, tylko gotuje calego kurczaka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten przepis,jest bardzo dobry.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ugotowałam :) Pychotka!
    A Twój Pędzel w ostatnim Naj ślicznie się prezentuje.
    Pozdrawiam













    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Elżuniu, że Ci posmakowały:)
      I ukłony z podziękowaniami od Pędzla:) Może mi się tylko wydaje, ale chyba się na ten komplement zaczerwienił;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...