sobota, 5 maja 2012

Koreczki omlecikowe

To oczywiście nie muszą być koreczki lecz zwykły omlet:) To taka propozycja dla maluchów albo przekąsek przy ogrodowym stole.
Kocham omlety! Po pierwsze za jajka (dzień bez jajka to dzień stracony) oraz za to, że można wrzucić wszystko, co się zapragnie i co się lubi. I lodówkę można w ten sposób odciążyć. Same zalety:)
Omlet, który chcę Wam zaproponować, jest sycący. Oprócz warzyw, które zazwyczaj dodajemy do omletów, zawiera również szynkę i ziemniaki, czyli taka moja wariacja hiszpańskiej frittaty. Pyszny początek dnia.

Koreczki omlecikowe

2 średnie ziemniaki
pół papryki
średnia cebula
5 pieczarek
2 plastry szynki (ja dałam swoją pieczoną)
2 ząbki czosnku
pomidor
szczypiorek
3 jajka
sól i pieprz do smaku
łyżka oliwy do smażenia

Ziemniaki obieramy, kroimy w cienkie plasterki i kładziemy na rozgrzaną oliwę. W tym czasie siekamy cebulę - dodajemy, paprykę kroimy w kostkę - dodajemy, pieczarki kroimy w plasterki - dodajemy. Tuż przed końcem dodajemy posiekany czosnek. Jajka roztrzepujemy w miseczce, dodajemy sól i pieprz, na koniec posiekany szczypiorek . Na podsmażone warzywa układamy paski szynki i plasterki obranego ze skórki pomidora, następnie zalewamy masą jajeczną. Zmniejszamy gaz do minimum, przykrywamy patelnię i czekamy, aż omlet się zetnie.
Przekładamy na talerz, kroimy na kwadraty, wbijamy wykałaczki i gotowe. Lub przekładamy na talerz, chwytamy za widelec i wcinamy ze smakiem:)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Mniam! Chociaż jestem po obiedzie, poczułam jak mi ślinka leci :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas omlety też królują na śniadanka: na słodko i wytrawnie. Jednak robię chyba inaczej ciasto bo u nas omlecik musi być pulchny i wyrośnięty, coś al'a biszkopt, ale bez mąki. Ja bardzo lubię omleta z tym "sprzątaniem lodówki", zaś dzieciaki na słodko lub wybitnie owocowo. A moje ślubne Szczęście jest wszechstronne w smakach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda i ładnie zresztą!
    Bende go zjad!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...