wtorek, 15 maja 2012

Biszkopt z rabarbarem

Wszyscy ulegli wiosennemu urokowi rabarbaru - uległam i ja:) Próbowałam sobie przypomnieć ciasto z rabarbarem z dzieciństwa, ale nie udało mi się. Pamiętam pałeczki maczane w cukrze i chrupane z uśmiechem, pamiętam wciąż napełniające się szklanki z kompotem. Ciasta nie pamiętam. Zadzwonię dziś wieczorem do Mamy i zapytam, jak to z tym ciastem było.
Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w ciastach z rabarbarem. Powód jest prosty: gdy wiele lat temu upiekłam swój pierwszy biszkopt z czerwonymi pałeczkami, zakochałam się w nim na umór i każde inne ciasto byłoby po prostu zdradą:)

Biszkopt ma chrupiącą skórkę, jest puszysty, słodki, a słodycz fantastycznie przełamuje rabarbar.
Biszkopt z rabarbarem

4 jajka
szklanka cukru
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
opakowanie cukru waniliowego
3-4 pałeczki rabarbaru
ew. średnie jabłko
cukier puder do posypania

Zaczynamy od rabarbaru. Obieramy pałeczki, tniemy na pół wzdłuż, a potem na kostkę. Zasypujemy 1/3 szklanki cukru, potrząsamy miseczką, by rabarbar dokładnie obtoczył się w kryształkach i wstawiamy na godzinę do lodówki.
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę powoli dodając cukier i cukier puder. Gdy cukier się rozpuści, dodajemy żółtka nadal ubijając. Na koniec dodajemy mąką i proszek do pieczenia, delikatnie mieszamy.
Teraz czas na rabarbar. Odlewamy sok zostawiając ze 2-3 łyżki, dodajemy rabarbar do ciasta, delikatnie mieszamy i wylewamy do wysmarowanej tortownicy i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy 30-40 minut do zrumienienia. Posypujemy cukrem pudrem i pałaszujemy do ostatniego okruszka:)
Smacznego!

I jeszcze jedna smakowitość. Przepisu nie muszę podawać. Chciałam Wam tylko pokazać, jak mi dziś było dobrze:)

1 komentarz:

  1. ciacho pycha, bo właśnie takie robię, ale tych ziemniaczków z koperkiem to bym zjadła!!! i ze zsiadłym mlekiem...ech....

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...