sobota, 31 marca 2012

Domowe cappuccio

Przyznam się: nie lubię cappuccino z proszku. Jakoś mnie nie fascynuje. Za to mój Syn wchłania tego całe hektolitry, więc gdy natknęłam się w necie (tutaj) na ten przepis, postanowiłam namieszać. Posmakowało. Ale nie od razu, więc mieszałam po swojemu i mieszałam i teraz jest dobrze. Podam Wam oryginalny przepis, a w nawiasach moje zmiany. Popróbujcie:)

Domowe cappuccino

300 g mleka w proszku do kawy/śmietanka do kawy w proszku (ja daję mleko w proszku)
200 g cukru pudru
50 g kakao (40 g wystarczy)
70 g kawy rozpuszczalnej (zdecydowanie połowa, bo z taką ilością cappuccino smakuje jak kawa z mlekiem)

Wszystkie składniki mieszamy razem. Rozcieramy za pomocą łyżki drewnianej, by nie było grudek. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.
Zaparzamy według upodobań. Właścicielka bloga, na którym znalazłam przepis, parzy z 3 łyżeczek na dość spory kubek. Mój Syn sypie łyżeczek 6 i zalewa nie wodą a mlekiem: najpierw małą ilością, dokładnie rozciera i dolewa do pełnego kubasa.
Smacznego:)

17 komentarzy:

  1. Dzięki! Cappuccino bardzo lubię, ale to proszkowe mnie odrzuca. Twój przepis już wydrukowałam i jutro przystąpię do mieszania :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowo :) Ja nawet lubię takie z torebki ,ale niestety nie mogę pić kaw ;.

    OdpowiedzUsuń
  3. oo matko!!! Super. Smakuje podobnie do tego torebkowanego? czy to coś zupełnie innego?

    Mam przepis na przepyszne ciasto którego podstawą jest taka kawa. Dawno go nie robiłam, bo ta kupna, chociaż ją uwielbiam, odrzuca mnie ze względu na skład (tłuszcze utwardzone, jakieś dziwne dodatki)

    już drukuje i niedługo zmajstruje sobie takie w domku :D

    Dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje nieco inaczej, ale rzeczywiście jak miałabym wybierać pomiędzy tymi tłuszczami utwardzonymi a czymś, co wiem, z czego się składa, to odpowiedź prosta. Syn twierdzi, że o niebo lepsze.
      A na Twój przepis na ciasto chętnie się piszę:)

      Usuń
  4. Kochana przepis od Dorotuś - na torcik capuccino, zerknij sobie, czekoladowy biszkopt + kawowy krem na bazie serka mascarpone, rewelacja.
    http://mojewypieki.blox.pl/2010/03/Kostka-Cappucino.html

    I koniecznie trzeba wyprodukować inne smaki kawki - np, waniliowa z prawdziwą wanilią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam! Wygląda nieziemsko. Czekolada plus kawa-to co tygryski lubią najbardziej:) Wypróbuję!
      A waniliowa kawa-też trzeba wypróbować:)

      Usuń
  5. Dziękuję za przepis!Uwielbiam cappuccino i z przyjemnością spróbuję kawki z tego przepisu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis godny spróbowania:) Mam tylko problem z mlekiem bo ja zdecydowanie to płynne wolę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sto lat capuccino nie piłam (jakoś wczesne liceum pewnie, czyli dawno:-)), aż w zeszłym tygodniu skusiłam się i wypiłam własnie takie torebkowe sklepowe z mlekiem, takie z podwójnej porcji proszku. Po cięzkim dniu w pracy smakowało całkiem nieźle, choć własnie chemiczność jego mnie powstrzymuje od uzaleznienia się:-) Musze spróbować ukręcić samodzielnie z mleka w proszku, pomyslę nad granulowanym, ale roztartym, takie chyba sie mniej grudkuje. No i trzeba pamięta, że mleko/woda nie może być wrzące, ale gorące. Przy samodzielnym można sobie dostosować moc, a to bardzo fajnie. Spróbuję przy okazji:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się pysznie!:) Ale kakao takie zwykłe, jak do ciasta? Czy może ten dziwny gotowy wymysł (nawet nie wiem jak to się nazywa, ale jest granulowane, od razu słodkie i dzieci to lubią)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie to dziwne (nesquik? czy coś). Ja daję to zwykłe z wiatraczkiem.

      Usuń
  9. kiedyś też piłam hektolitrami, ale poszłam po rozum do głowy i przestałam wlewać w siebie te chemię; chętnie znów się napiję cappuccino, tym chętniej, że "samorobne" :o) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym jeszcze dodała, by trzymać w zamrażalniku, wtedy aromat utrzymuje świeżość bardzo długo [a tego nie zapewnią słoiczki, które mimo wszystko są średnio szczelne].

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cappuccino jest obok kawy jednym z moich ulubionych napojów. Kawę przygotowuję ostatnio przy pomocy zestawu do parzenia, w który zaopatrzyłem się na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/filizanki. W skład kompletu wchodzi trwały filtr z stali nierdzewnej oraz specjalna filiżanka. Dzięki takiemu wyposażeniu prosto i wygodnie mogę przygotować swój ulubiony napój

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...