poniedziałek, 20 czerwca 2011

Biała kiełbaska

Nie jestem zwolenniczką diety Ducana. Próbowałam, ale po trzech dniach organizm zaczął krzyczeć, żebym się opanowała:) Ale nie powiem, kilka przepisów wypróbowałam i w ramach dostarczania (rozsądnego!) organizmowi białka od czasu do czasu coś upichcę.
Białą kiełbaskę robiłam już kilka razy. Zazwyczaj z kurzej piersi, ale zdecydowanie bardziej polecam z udek. Jest bardziej soczysta, nie taka sucha i w smaku przypomina tę prawdziwą.
To kolejny szybki przepis. Szybki i pyszny.

Biała kiełbaska

dwie kurze nogi (udka plus podudzia)
łyżka majeranku
łyżka ziół prowansalskich
2 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku
5 łyżek wody
płaska łyżeczka żelatyny

Pozbywamy się kości, mięsko mielimy wraz z czosnkiem. Wrzucamy wszystkie przyprawy, dodajemy wodę i żelatynę. Mieszamy.
Formujemy kiełbaski (ja zrobiłam trzy). Nie jest to łatwe, bo masa nie jest zwarta, więc pomagamy sobie folią, którą następnie owe kiełbaski szczelnie owijamy. Gotujemy wodę i zmniejszamy gaz do minimum. Wrzucamy kiełbaski. Woda nie powinna się gotować-kiełbaski parzymy. Po upływie pół godziny kiełbaski wyjmujemy i pozwalamy im ostygnąć, po ostygnięciu rozwijamy z folii.
Wspaniałe na kanapkę, jako przekąska bez chleba lub jeden ze składników wiosennej sałatki.

Smacznego:)

6 komentarzy:

  1. moja ulubiona i dietetyczniedo tego!, w sam raz dla mnie :) zwłaszcza kiedy ograniczam spozywane kalorie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro robie na bank!!!:))).Buziaki,D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zrobiłam na uroczystą kolację i była przepyszna, wszystkim bardzo smakowała :-) Dziękuję bardzo za przepis,pozdrawiam.
    Patrycja F.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...