niedziela, 31 stycznia 2010

Pizza

Uwielbiamy pizzę! Cudowne jest to, że w zależności od składników, za każdym razem jest inna. Poza tym jest przesmacznym śmietnikiem, czyli wyczyszczaczem lodówki:)
W pizzy najważniejsze jest ciasto. Wiele przepisów wypróbowałam zanim znalazłam ten jeden jedyny.
Gorąco polecam!

Pizza
(składniki na małą blachę-na dużą piekarnikową biorę podwójną porcję)
300 g mąki
płaska łyżka soli
duża szczypta ostrej papryki
łyżka oliwy
200 ml wody
10 g świeżych drożdży (lub 5 g suszonych)

Z wody, drożdży i odrobiny mąki robimy zaczyn. Gdy podrośnie dodajemy do reszty składników. Dokładnie zagniatamy i pozostawiamy do wyrośnięcia. Gdy podwoi swą objętość, zagniatamy krótko ponownie i rozkładamy na blasze.
Jeżeli ktoś posiada maszynkę do wyrabiania ciasta, wszystkie składniki wrzucamy razem.
Składniki nadzienia-wedle uznania:)

Smacznego:)

3 komentarze:

  1. cześć Monika :)
    świetny blog kulinarny , dodaje do zakładek :)
    ta szczypta ostrej papryki mnie zaintrygowała - wypróbuje :)

    zapraszam do siebie ja też kulinarnie szaleje :) http://kitchenchronicle-artambrozja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pizze.Ktoś mi kiedyś powiedział,że dobrze zamiast wody do ciasta dać wodę mineralną gazowaną. Fakt. Spróbuj. Wydaje mi sie,że ciasto jest pulchniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Artambrozjo:) Biegnę zajrzeć do Ciebie!

    Kasiu, dodaję gazowaną wodę mineralną do naleśników i rzeczywiście są pulchniejsze. Następnym razem dodam do pizzy. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...