wtorek, 26 stycznia 2010

Penne con olio e aglio

Penne con olio e aglio to nic innego jak makaron rurki z oliwą z oliwek i czosnkiem. Potrawa prosto z rustica cucina. Będąc we Włoszech często jadałam to najprostsze pod słońcem (Italii) danie.
Bajeczny zapach podgrzanej oliwy z oliwek, ostra świeżość czosnku i wiosenność natki-czego więcej do szczęścia potrzeba?:)

Penne con olio e aglio
makaron penne (ja dziś zdecydowałam się na pełnoziarnisty)
5-6 łyżek oliwy z oliwek
3-5 ząbków czosnku (w zależności od wielkości)
pęczek natki
sól, pieprz

Makaron gotujemy z odrobiną oleju, by się nie posklejał. Odcedzamy, przelewamy zimną wodą i studzimy (to ważne, by nie przywierał później do patelni podczas smażenia). Czosnek i natkę siekamy. Czosnek delikatnie podsmażamy na oliwie-nie pozwalamy mu się zarumienić, chodzi jedynie o wydobycie aromatu. Na rozgrzaną oliwę wrzucamy makaron, dodajemy sól, pieprz i natkę. Smażymy, aż pojawią się "przypaluszki".

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Proste , tanie danie. Obiecuję, że wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Siema,
    to ja Salvatore z Czarna Inez, mam nadzeje ze nie było zbyt nie dobry moim makaronem ale jesli chcesz wpadnji nastepny wieczor napewno bedzie dobry. Ja tez czosnek nie kroje na plasterek ale Mariusz kasał mi kilka dni przed ze nie mozna, no i wiesz jak to jest kazdy ma swoj smak i swojm ulubione dania. Ja mam nadzeje ze nastepne raz nie bede zadne problemow bo praca ktora mam jest bardzo trudna, czasami wiele godzin sie pracuje zeby robic takie spotkanie tak jak ostatnia i jesli dania sa dobze robione i podane to jest najwazniesze.
    Ja mam tez bloga tylko ze dopiero buduje go i niemam duzo czasu ostatnio zapraszam na www.italiadopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...