sobota, 21 listopada 2009

Słoneczna zupa z dyni

Jeśli chodzi o miłości mojego życia, zupa z dyni plasuje się wysoko:) Jest idealna na jesienne dni, rozgrzewa i poprawia nastrój. Składniki przygotowuje się w 10 minut, gotuje 20, więc jak na miłość niewielkie ma wymagania!


Słoneczna zupa z dyni
Składniki na 4 porcje:
1 cebula
pasek dyni szerokości 15 cm
5 ząbków czosnku
kostka rosołowa
łyżeczka koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, ostra papryka
łyżeczka masła

Cebulę kroimy w kostkę, czosnek siekamy i podsmażamy chwilkę na maśle w garnku. Z dyni usuwamy nasiona wraz z miękkim miąższem oraz skórką. Kroimy w kostkę, wrzucamy do podsmażonej cebuli z czosnkiem, zalewamy wodą tak, by przykryła dynię. Dodajemy kostkę rosołową i gotujemy 20 minut na małym ogniu.
Zestawiamy z gazu, dodajemy koncentrat pomidorowy i miksujemy. Dodajemy przyprawy - zupa powinna być pikantna lecz to oczywiście zależy od gustu.
Podajemy z grzankami lub bez - wedle uznania.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Jestem wielką fanką zupy z dyni ! Zupka dyniowa jest bardzo smaczna i jest wspaniałą bombą witaminowo-odżywczą :) W prawdzie ja robię zawsze w wersji łagodnej, ale chyba przy najbliższej okazji pokuszę się o spróbowanie w wersji z ostrą papryką jak sugerujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie jadłam zupy dyniowej ale domyślam się, że jest pyszna. Jesienno - wiosenne pozdrowienia dla Ciebie Moniczko i Pędzelka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W dzieciństwie jadłam, nigdy nie robiłam ale ... spróbuję.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...