piątek, 2 października 2009

Nutella-sezon na śliwki

Sezon na śliwki nadal trwa, więc jeszcze jeden przepis na zimowe słodkości. Choć nie koniecznie zimowe, bo ja już kilka niemałych słoików opróżnionych wyniosłam do piwnicy. Ach, dzieci!
Zrobienie nutelli ze śliwek jest zatrważająco łatwe:) Gorąco polecam.

Nutella ze śliwek
3 kg śliwek węgierek
1 kg cukru
2 cukry waniliowe
200 g kakao (ja używam kakao Wedla)

Śliwki myjemy, drylujemy i wrzucamy do posmarowanego odrobiną oleju garnka. Smażymy na małym ogniu około godziny, aż śliwki będą miękkie. Następnie przecieramy je przez sitko, dodajemy cukier, cukier waniliowy i kakao. Smażymy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, aż utworzy się delikatna skórka na powierzchni.
Gorące przekładamy do słoików, zakręcamy, przekręcamy do góry dnem i pozwalamy im wystygnąć.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Zainspirowałaś mnie do przerobienia kolejnej porcji śliwek. Właśnie się pichcą:-) Dziękuję za podsunięcie pomysłu! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja sobie ułatwiam pracę i wkładam gar ze śliwkami do piekarnika - nie przypalają się i ciągłe mieszanie odpada.
    A poza tym - polecam Ci czekodżemy na bazie jabłek i gruszek :-)
    Owoce trzeba wcześniej zetrzeć na taką "pulpę" i dalej robisz jak te ze śliwek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zdązyłam włożyć w słoiczki... Luby stwierdził, że to jest esencja śliwek w czekoladzie i wyjada z garnuszka:-) Śliwek miałam mniej niż w przepisie, więc nie wyszło ich tak dużo. Ale już zapowiedziałam wyprawę na wieś po resztę owoców, bo to jest faktycznie fantastycznie smaczne i łatwe. Jestem leń i nie chciało mi się przecierać, więc gorące śliwki zmiksowałam w blenderze i dodałam kakao:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwsze, czy jest coś czego Ty nie umiesz robić? I na co nie masz czasu? Musisz faktycznie mieć to ADHD ;))) ale takie twórcze.
    Po drugie, ta nutella (którą babcia mi niespodziewanie dała jak wróciłam z Chin wygłodzona... spragniona jakiegokolwiek PL jadła) jest obłędnie dobra. Brak słów. Trzeba spróbować!
    Po trzecie, polecam Ci przepis na dżem karmelowo-gruszkowy na portalu wielkie żarcie. Jest pyszny i łatwy do zrobienia, ale trzeba uważać, żeby nie spalić karmelu, bo po ptakach - dżem zrobi się gorzki! Aaaa, i teraz gruszki mają więcej soku, to mogą być potrzebne dwa budynie... Tajemniczo? Tutaj link: http://www.wielkiezarcie.com/recipe50346.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam ta nutellę tylko robię troszkę inaczej niż ty. Na moim blogu http://zksiazkikucharskie.blogspot.com Przepis :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...