poniedziałek, 22 lipca 2013

Jajecznica z pomidorami i bazylią

Jajecznica - królowa śniadań! 
Można ją robić na różne sposoby. Na pewno każdy z Was ma swoje ulubione jajecznice - podzielicie się pomysłami?
Pierwszą jajecznicę z pomidorami jadłam wiele lat temu u starych znajomych, u których z konieczności zostałam na noc. Uciekł mi ostatni autobus i trzeba się było ratować. Dostałam piżamkę w serduszka i śniłam o niebieskich migdałach:) Rano obudził mnie zapach kawy pomieszany z zapachem jajecznicy. Usiadłam przy stole i spojrzałam na dziwnie wyglądającą czerwonawą paćkę z lekkim niepokojem, ale nie wypadało marudzić. Skończyło się dokładką:)

Jajecznica z pomidorami i bazylią

na jedną porcję:
2 jajka
1 średni pomidor
łyżka posiekanej świeżej bazylii
łyżeczka masła do smażenia
sól i pieprz do smaku

Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w średniej wielkości kostkę. Rozpuszczamy masło, wrzucamy pomidory i podsmażamy. Początkowo pomidory puszczą sok, potem sok wyparuje - smażymy minutę dłużej licząc od wyparowania soku, czyli około 3-4 minuty. Jajka roztrzepujemy, dodajemy sól, pieprz i bazylię, wlewamy do podsmażonych pomidorów i smażymy do ścięcia się jajek.
Smacznego:)

4 komentarze:

  1. Z pomidorami robię taką:
    http://garymoniki.blogspot.com/2010/05/jajecznica-z-pomidorem.html
    Polecam! O ile komuś nie przeszkadza smak i zapach czubrycy - ja go uwielbiam! Z przyczyn całkowicie prywatnych, mających korzenie w moim wczesnym dzieciństwie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię czubrycę:) Zielona już mi się skończyła, ale puszeczka z czerwoną jeszcze w połowie pełna.
      Jakie aromatyczne masz korzenie Moniś:)

      Usuń
    2. Taaa! Czubrycą woniejące :-D

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...