sobota, 18 sierpnia 2012

Prowansalska zupa cebulowa

Dziś przepis gościnny. Kiedy Aga przez telefon opowiadała mi, co dziś jadła, musiałam mocno się starać, by nie popłynęła mi ślinka:) Poprosiłam o przepis - przysłała mi wraz ze zdjęciem. To będzie mój jutrzejszy obiad.

Prowansalska zupa cebulowa

na rosół:
2 litry wody
kawałek kurczaka (wedle uznania)
średnia marchewka
mały por
ziele angielskie, listek laurowy
sól i pieprz do smaku

ponadto:
2 duże cebule
2 ząbki czosnku
łyżka masła
2 płaskie łyżki mąki
1/3 szklanki martini
makaron wedle uznania
2 łyżki śmietany
łyżka musztardy
łyżka ziół prowansalskich
ew. sól i pieprz do smaku

Do wody wrzucamy pokrojone w kostkę warzywa, kurczaka, przyprawy i gotujemy rosół. 
Cebulkę oraz czosnek kroimy w niewielką kostkę i smażymy na maśle na złoto. Dodajemy mąkę, mieszamy i wlewamy martini. Gdy martini odparuje, dodajemy podsmażone warzywa do rosołu, następnie musztardę i zioła prowansalskie, wrzucamy surowy makaron i gotujemy, aż będzie miękki. Zaprawiamy śmietaną i dosmaczamy.

Dziękuję Aguś! Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Dziękuję za przepis. Dziś wypróbowałam i ... pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna ta Twoja zupa, a ja uwielbiam zioła prowansalskie więc niebo w gębie

    http://kuchenneklimaty.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...