poniedziałek, 28 maja 2012

Sałatka z grillowanych warzyw

Jestem mięsożercą. Może nie zawodowym, ale chyba trudno by mi było przejść na wegetarianizm. Uwielbiam też dania czysto warzywne i nie ważne, czy to jest samotny kalafior lub szpinak, czy cała kalkofonia warzywnych smaków.
Pisałam już o miłości do mojej patelni grillowej? Jest odwzajemniona zdecydowanie. Co prawda nie ma opcji zapachu dymu, ale smak zadowala Monikę w wielkim mieście:)
Zrobiłam sałatkę z grillowanych warzyw. Trzy razy, bo okazało się, że ma tendencję do szybkiego znikania.
Pracy przy niej niewiele, choć rozłożona w czasie i oczekująca doglądania. Spróbujcie koniecznie, bo smakuje słońcem.

Sałatka z grillowanych warzyw

bakłażan
cukinia
czerwona papryka
2 pomidory
4 ząbki czosnku
4 pieczarki
łyżeczka pokrojonych suszonych pomidorów
odrobina soli, pieprzu i chili
2 łyżki ziół prowansalskich lub innych, które lubimy
łyżka oliwy z oliwek
łyżka oliwy z suszonych pomidorów

Zaczynamy od bakłażana. Kroimy na plastry, posypujemy solą i odstawiamy na 15 minut, by sól wyciągnęła goryczkę. Po tym czasie opłukujemy plastry pod zimną wodą i osuszamy ręcznikiem papierowym lub ściereczką.
Cukinię kroimy w plastry, paprykę w paseczki, pieczarki w plasterki, pomidory obieramy i w plasterki, ząbki czosnku na pół.
Mieszamy łyżkę oliwy, szczyptę soli, szczyptę pieprzu, odrobinę chili i zioła prowansalskie. Wrzucamy warzywa i dokładnie obtaczamy w marynacie. Rozgrzewamy patelnię grillową (lub, jeśli ktoś ma, grilla) i grillujemy warzywa z dwóch stron partiami do momentu, gdy nie będą surowe ale jeszcze chrupiące. 
Warzywa wrzucamy do miseczki. Mój bakłażan był grubaskiem, więc zanim wrzuciłam go po zgrillowaniu do miseczki, pokroiłam na cztery. Dodajemy suszone pomidory, dodajemy olej z suszonych pomidorów. Mieszamy i gotowe. Świetnie smakuje ze świeżym chlebem posmarowanym masłem, z grzankami (też z grilla) z czosnkiem, z nachos'ami lub ot tak sobie.

Smacznego:)


4 komentarze:

  1. Ja tez jestem miesozerca, ale grillowanymi warzywami nie pogardze!

    OdpowiedzUsuń
  2. grillowane warzywa..mmm pycha. wyglądają smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, Moniko! Znam Cię zupełnie z innej strony, a tu ,popatrz, cudny blog kulinarny, totalnie odpowiadający moim gustom. Już zerknęłam na chlebki, zaraz zmykam do dalszego przeglądania. Muszę przyznać, że mi bardzo zaimponowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! Rozgość się u czuj, jak u siebie w domu:)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...