piątek, 8 listopada 2013

Czekoladowe ciasteczka z nutką mięty

Czekolada - królowa słodyczy, rozkosz sama w sobie. Mięta - niebywała świeżość i orzeźwienie.
Mam wrażenie, że zostały dla siebie stworzone. Kocham połączenie czekolady i mięty. Związek doskonały. Każda z nich inna, niepodległa, wolna. Łączą się od czasu do czasu, by przenieść człowieka w świat z marzeń.


Czekoladowe ciasteczka z nutką mięty
Półtorej szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
pół szklanki czekolady w proszku
4 łyżki kakao
6 łyżek posiekanej mięty (świeżej lub suszonej)
2 jajka
1/4 kostki masła
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
cukier puder do posypania

Masło roztapiamy w rondelku, odstawiamy do przestudzenia. W misce mieszamy wszystkie składniki dodając na koniec jajka. Wlewamy przestudzone masło. Zagniatamy ciasto, formujemy kulę, owijamy w folię i wstawiamy na godzinę do lodówki. 
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta lepimy kuleczki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blasze. Pieczemy około 10-15 minut w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu z pieca posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego:)


9 komentarzy:

  1. Oooo! Połączenie mięty z czekoladą to ja uwielbiam!
    Dzięki Moniś! Skorzystam!
    Mam u siebie przepis na ciasto czekoladowo-miętowe jak byś sobie życzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś coś podobnego, smakowały obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe jak smakuje? :)
    Ja nie potrafię łączyć smaków, no chyba że z przepisów, np ostatnio robiłam wątróbkę drobiową z wiśniami, tak mnie to zaciekawiło, że musiałam zrobić. Wyszło wspaniale! Co za smak!
    Czekolada z miętą...kusi ojjj kusi, bo ja czekoladowy człowiek jestem :))

    OdpowiedzUsuń
  4. czekolada z miętą to dla mnie królewskie połączenie

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają wspaniele ;) dwa moje ulubione połączenia to czekolada i mięta oraz czekolada i pomarańcza :) ciekawe czy wyszłyby jeśli zamiast mięty użyłabym pomarańczowej skórki albo olejku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że czekolada z pomarańczą to wspaniały pomysł!

      Usuń
    2. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby też dodać trochę płatków chili - taka słodycz przełamana pikanterią ;-)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...